[ad_1]
برترین ها – محمدرضا مرتضایی: SUV جدید پژو با نام پژو ۳۰۰۸ قصد دارد تمام قله ها را فتح کند اما آیا قادر است با SEAT آتکا و رنو کجار به رقابت بپردازد؟ در ادامه به بررسی مشخصات این سه ماشین می پردازیم با ما همراه باشید.
فروش کراس اوور ها در جهان رو به افزایش گذاشته و جای تعجبی وجود ندارد که پژو نیز با تغییر در طراحی خودرهای خود بخواهد در این بازار جذاب حضور داشته باشد.
اگرچه حضور پژو در این بخش از صنعت خودروسازی مصادف شده است با ورود برخی دیگر از رقبا به این حوزه که این تازه واردها نیز در زمینه تکنولوژی و کیفیت ماشین های خود حرف هایی برای گفتن دارند و پژو نمی تواند به سادگی قله های موفقیت در این سطح را فتح کند. با نگاهی به محصول جدید پژو در می یابیم که این خودروساز هنوز استایل و طراحی MPV پنج سرنشین خود را فراموش نکرده و پژو ۳۰۰۸ شباهت زیادی با آن مدل دارد.
از آنجایی که مشخصات پژو ۳۰۰۸ با آنچه قبلا اعلام شده بود کاملا همخوانی داشت؛ به نظر می رسد سواری با آن بسیار لذت بخش باشد اما با این حال باید نگاهی به SEAT آتکا و رنو کجار نیز بیاندازیم. SEAT آتکا از طراحی تیز برخوردار است و ما را به یاد داینامیک های مدلی به نام لئون می اندازد که با کمی دستکاری در طراحی در ظاهر آن به ماشینی منطبق با استانداردهای روز جهان تبدیل شده است؛ با نگاهی به رنو کجار در می یابیم که رنو کجار از لحاظ فضای داخلی در حد استانداردهای جهانی است و سرنشینان در آن بسیار راحت خواهند بود. با این وجود کدامیک از این سه ماشین مورد بررسی تاج سلطنت کراس اوورها را بر سر خواهد گذاشت؟
مدل : پژو ۳۰۰۸ آلور با موتور ۱٫۶ لیتری BlueHDi
قیمت: ۲۵۴۴۵ دلار
موتور : ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربو دیزل با قدرتی معادل ۱۱۸ اسب بخار
زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت : ۱۰٫۸ ثانیه
میزان مصرف بهینه سوخت: مصرف یک لیتر سوخت در هر ۹٫۷ مایل
انتشار دی اکسید کربن: ۱۰۴ گرم در هر کیلومتر
مالیات سالیانه جاده ای : ۲۰ یورو
با این ماشین نسل دوم، پژو قصد دارد بازار خودروهای این رده را متحول کند. چرا که این خودروساز با طراحی با کیفیتی که در این ماشین به کار برده و استفاده از بسیاری از فناوری های روز دنیا در این ماشین، خود را برای پیشتازی در این رده آماده کرده است. خریداران برای خرید دو گزینه در اختیار دارند چرا که می توانند ماشین های با سوخت بنزینی یا گازوئیلی را سفارش دهند و این آپشن در هر چهار مدل این ماشین وجود دارد که به بودجه خرید هر فرد بستگی دارد. در این قسمت ما ماشینی با مشخصاتی که در بالا اشاره شد را مورد آزمایش قرار دادیم:
یادداشت های راننده تستی این ماشین: پژو ۳۰۰۸ از سیستم دو محوره برای نیرودهی به هر چهار چرخ استفاده می کند و از تایرهای چهار فصل در آن استفاده شده است که در رانندگی با حالت Terrain به راننده کمک زیادی می کند.
SEAT آتکا
مدل: SEAT آتکا با فناوری TDI SE
قیمت:۲۳۸۹۰ دلار
موتور:۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربو دیزل با ۱۱۳ اسب بخار قدرت
زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت: ۱۰٫۴ ثانیه
میزان مصرف بهینه سوخت: مصرف یک لیتر در هر ۱۰ مایل
میزان انتشار دی اکسید کربن: ۱۱۴ گرم در هر کیلومتر
مالیات سالیانه جاده ای : ۳۰ یورو
آتکا در واقع اولین کراس اوور SEAT محسوب می شود اما با توجه به اولین تجربه بودنش، یک نمونه عالی محسوب می شود چرا که در تست آزمایش جاده توانست رنو کجار را شکست دهد. با توجه به زوایای تیز زیبا که به داینامیک رانندگی کمک می کنند و قیمت مناسبی که دارد به نظر می رسد گزینه خوبی برای دوستداران سفرهای خانوادگی محسوب می شود.
یادداشت راننده تستی این ماشین: برای اینکه از مدل های دو محوره این ماشین استفاده کنید می بایست مدل پرچمدار این خودروساز یعنی TDI 2 را که ۱۸۷ اسب بخار قدرت موتور و شش دنده دارد را خریداری نمایید. که قیمت آن مدل دو محوره ۲۹۹۹۰ یورو می باشد.
رنو کجار
مدل: رنوکجار ۱٫۵ dCi سیگنچر Nav
قیمت: ۲۴۸۴۵ یورو
موتور: ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل با ۱۰۸ اسب بخار قدرت
زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت: ۱۱٫۷ ثانیه
میزان مصرف سوخت بهینه: مصرف یک لیتر سوخت در هر ۱۰٫۵ مایل
میزان انتشار گاز دی اکسید کربن : ۱۰۳ گرم در هر کیلومتر
مالیات سالانه جاده ای : ۲۰ یورو
رنو کجار در اخرین مصافی که با آتکا SEAT داشت شکست خورد اما با بازطراحی که در ان انجام شده است معلوم نیست در مصاف بعدی نیز این اتفاق بیفتد یا خیر.
یادداشت های راننده تستی : برخلاق پژو ۳۰۰۸، این ماشین به طور پیش فرض دو محوره است. آپشن استفاده از موتور ۱۲۸ اسب بخاری ۱٫۶ لیتری نیز در این ماشین وجود دارد که قیمت آن را به ۲۵۴۴۵ یورو افزایش می دهد.
جایگاه اول : SEAT آتکا
جایگاه دوم: پژو ۳۰۰۸
در مصاف آخر رنو و پژو، این پژو بود که برنده میدان شد. چرا که کابین بهتر پژو ۳۰۰۸ و فناوری های به کار رفته در آن در غلبه بر رنوکجار به کمکش آمدند. طراحی داخلی این ماشین منحصر به فرد است و جایگاه نشستن راننده نیز مانند کابین خلبان ها است و در ان بسیاری از کیت های امنیتی به کار رفته است.اگر قیمت تقریبا بالای این ماشین و کارکرد موتور آن را کنار بگذاریم، می توان گفت که این ماشین در آینده با بازطراحی هایی که بر روی آن انجام خواهد گرفت، جزو مدل های برنده بازار محسوب می شود.
رده سوم این رده بندی به رنو کجار تعلق می گیرد. ماشین محبوب سابق ما در این رقابت در جایگاه سوم قرارگفت و این به خاطر این است که رقبای جدید توانستند کابین های بهتر و سیستم های سرگرم کننده مناسب تری در ماشین های خود تعبیه کنند در حالی که این ماشین هنوز از موتور ۱٫۵ لیتری استفاده می کند. با تمام این تفاسیر، رنو کجار همچنان زیبا، راحت و جادار است و برای افرادی که قصد مسافرت خانوادگی ندارند نیز مناسب و ارزان محسوب می شود.
آیا مزدا CX-5 ارزش صبر کردن دارد؟
قیمت: ۲۳۵۰۰ یورو
تاریخ عرضه: جولای ۲۰۱۷
مدل جدید مزدا قصد دارد با تغییر در طراحی اصلی خود و ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان و مصرف سوخت بهینه تر همگان را غافلگیر کند. موردی که از اخبار متوجه شدیم این است که موتور این ماشین به طور قطع ۲٫۲ لیتری خواهد بود.
[ad_2]