[ad_1]
نمونه دیگری که میتوان مثال زد، آلپاین A110 مدل ۲۰۱۸ است. در اولین نگاه به این خودرو میتوان شباهت آن را با پورشه کیمن ۷۱۸ همانند سیبی دانست که از وسط به دو نیم شده باشد. موتور توربوشارژ با چهار سیلندر، گیربگس با ۷ دنده و کلاچ دوگانه، رسیدن به سرعت ۹۶ کلیومتر در کمتر از ۴.۵ ثانیه و قرارگیری دکمه تنظیم حالت رانندگی بر روی فرمان را میتوان از مواردی دانست که دقیقاً بین آلپاین A110 مدل ۲۰۱۸ و پورشه کیمن ۷۱۸ شاهد هستیم.
پروژه ساخت نسخه جدید آلپاین A110 از سال ۲۰۱۲ شروع شد، در آن زمان مدیر طراحی آلپاین اعضای تیم خود را برای بازدید از ۳۰ مدل خودروی آلپاین که پیش از این تولید شده بودند به مقر اصلی آلپاین در فرانسه برد. هدف این مدیر ارشد حفظ حالوهوای خودروهای آلپاین در نسخه جدید آلپاین A110 بود. در این زمینه میتوان به محل قرارگرفتن چراغهای جلو، خط وسط کاپوت جلو و کنارههای خودرو اشاره کرد.
مدل اصلی آلپاین A110 وزنی بسیار کمتر از وزنی آلپاین A110 مدل ۲۰۱۸ دارد. دلیل این امر نیز اضافه شدن امکانات و امروزیتر شدن این خودرو است، اما انصافاً باید اعتراف کرد نسخه پایه آلپاین A110 مدل ۲۰۱۸ نیز با وزنی حدود یک تن در گروه خودروهای سبکوزن قرار میگیرد.
کاملاً مشخص است که کاهش وزن آلپاین A110 مدل ۲۰۱۸ به آسانی انجام نشده است و تیم طراحی تمام سعی خود را برای کمکردن وزن نهایی آن داشتهاند. استفاده از پنلهای آلومینیومی در بدنه خودرو، سیستم تعلیق آلومینیومی و همچنین قابهای آلومینیوم در جلو و عقب خودرو را میتوان از مواردی دانست که به کاهش وزن آلپاین A110 کمک زیادی کرده است.
وزن کم آلپاین A110 باعث شده این خودرو تجربه دلنشینی از رانندگی در سرعتهای مختلف را در اختیار راننده قرار دهد. به لحاظ سرعت، پورشه کیمن که به لحاظ مختلف شباهتهای زیادی با آلپاین A110 مدل ۲۰۱۸ دارد و قادر است به سرعتی حدود ۲۷۳ کیلومتر دست پیدا کند اما آلپاین A110 تنها ۲۴۹ کیلومتر سرعت دارد. در این زمینه مدیر بازاریابی جهانی آلپاین به نکته جالبی اشاره کرده است که برای لذت بردن از رانندگی، این سرعت نیست که حرف اول را میزند بلکه این تجربه شیرین رانندگی در جادههای مختلف است که خاطرات خوشی را برای راننده رقم میزند.
راننده سه حالت مختلف رانندگی را در آلپاین A110 پیشرو دارد، این حالتها میزان گاز و سرعت دندهکشی را بسته به مدل انتخاب شده تنظیم میکنند. نسبت تناسب وزن این خودرو در قسمت عقب و جلو به میزان ۴۴/۵۶ درصد تقسیم شده است و صندلی راننده در مرکز ثقل خودرو قرار گرفته تا راننده دقیقاً وضعیت چرخهای جلو و عقب را در حین راننده درک کند. چنین دقت نظری را کمتر در خودروهای مشابه شاهد هستیم.
از وزن کم و طراحی بیرونی این خودرو که بگذریم باید اشاره کنیم که طراحی داخل آلپاین A110 نسبت به پورشه کیمن حرف چندانی برای گفتن ندارد و از آنجایی که برند آلپاین در زیر مجموعههای شرکت خودروسازی بزرگ رنو قرار دارد، در قسمتهایی از داخل آلپاین A110 لوازم ساخت رنو به چشم میخورد.
در مجموع میتوان گفت چیزی که مسلم است این نکته است که آلپاین A100 نسخه کپیبرداری شدهای از پورشه کیمن آلمانی نیست و این خودرو مشخصههای بارز خاص خود را دارد که در بین این موارد میتوان به وزن کم آلپاین A100 اشاره کرد. تمامی این موارد دست به دست هم دادهاند تا آلپاین A100 به نمونهای بازر از جلال و شکوه خودروهای قدیم فرانسوی تبدیل شود.
[ad_2]