[ad_1]
مزدا ۵- MX میاتا
خودرویی زیبا و ساده، بدون این که قدیمی به نظر برسد. درست مانند ۵- MX اولیه که بیش از ربع قرن پیش معرفی شد، نسخه جدید هم دارای فرمان خاطره انگیز و شاسی بازیگوش، اما قابل پیش بینی است. همچنین می توان از ۱۵۵ اسب بخار قدرت آن هم که از یک پیشرانه دو لیتری بیرون می آید در تمام طول روز استفاده کرد. شما در صندلی راننده میاتا لذت خواهید برد چرا که این خودرویی سرگرم کننده است. ۵- MX مورد آزمایش ما از نوع Club است که به یک دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده است. میاتای جدید با این تریم ۲۹٫۴۲۰ دلار قیمت دارد و رودستر کاملا خوبی به نظر می رسد.
فراری GTB 488 تویین توربو
این خودرو بیش از ۱۰ برابر ۵- MX قیمت دارد. قیمت پایه این سوپر اسپرت ایتالیایی ۲۴۹٫۱۵۰ دلار است، اما نمونه مورد آزمایش ما به خاطر برخورداری از پکیج فیبر کربن، نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار قیمت بالاتری دارد. البته این مبلغ بسیار زیاد است ولی وقتی سوار بر شاهکار ساخت مارانللو می شویم این قیمت گزاف را فراموش می کنیم. هنگام فعالیت هر دو توربوشارژر این خودرو در حداکثر دور خود، ۴۸۸ دیوانه می شود و به صورت ترسناکی سریع می گردد.
بسیاری از ما به پیرانه تنفس طبییع ۴۵۸ و صدای زیبای آن علاقه داشیتم. اما ۴۸۸ تویین توربو هر چند صدایی به زیبایی ۴۵۸ ندارد، اما از پیشرانه ۳٫۹ لیتری V8 خود ۶۶۱ اسب بخار قدرت بیرون می شکد که موجب سریع تر شدن شتاب و عملکرد آن شده است. همچنین جذابیت فراری در کا بین آن نهفته شده است. کابینی که در آن از بوی چرم دست دوز آن مست می شوید. فراری ۴۸۸ یک ماشین جاده ای بسیار راحت است. اما هندلینگ و عملکردی جدی نیز در پیست ماسبقه از خود نشان می دهد. به طور خلاصه این همان چیزی است که انزو فراری در سال ۲۰۱۶ می خواهد.
ولوو XC90
اما همه خودروهایی که به عنوان ستاره های ۲۰۱۶ انتخاب شده اند صرفا خودروهای اسپرت دو نفره نیستند چرا که در میان این ستاره ها یک خودروی قدبلند و پرافتخار ایستاده است. این خودرو، ولوو XC90 چهارچرخ محرک است که هر چند از یک پیشرانه پرسر و صدای V8 برخوردار نیست، اما باز هم هیات داوران ما را به وجد آورده است.
«مایک فلوید» خطوط مستقیم و صاف بیرونی و کابین عالی XC90 را تحسین کرده و می گوید: «این خودرو به آسانی یکی از بهترین SUVهای بازار است.»
برای شما کابین بیش تر اهمیت دارد؟ XC90 تا ۲٫۴ مترمکعب فضا و تا هفت صندلی را ارایه می کند. بهره وری؟ این سوئدی جدید با وجود ابعاد بزرگش به لطف یک پشرانه دو لیتری چهار سیلندر دارای توربوشارژر به هرماه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در بزرگ راه ها ۹٫۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند. لوکس بودن؟ یکی از داوران XC90 را این گونه توصیف می کند: «یک فضای داخلی مدرن و زیبای اسکاندیناویایی.»
اتاق XC90 مجهز به مجموعه ای از چرم باکیفیت و تریم چوبی است در حالی که صفحه نمایش لمسی آن را شاید بتوان دارای بهترین رابط کاربری در بین خودورها دانست.
به طور معمول یک SUV نفیس و عالی خوانده نمی شود، اما ولوو XC90 سزاوار این صفات است. در حالی که با سفارش آپشن ها می توان قیمت این خودرو را به حدود ۷۰ هزار دلار رساند، اما قیمت مدل پایه T6 آن از ۵۰٫۷۹۵ دلار آغاز می شود.
فورد موستانگ شلبی GT350
ممکن است فکر کنید وجود یک فراری در بین خودروهای مورد انتخاب ما، هر خودروی دیگری را تحت الشعاع قرار دهد، اما این طور نیست چرا که این جا یک جانور وحشی با یک موشک زمین به زمین به نام فورد موستانگ شلبی GT350 داریم. خودرویی که با نیروگاه V8 و ۵۲۶ اسب بخار قدرت، در دور موتور ۸۵۰۰ دور در دقیقه نعره می کشد. یکی از داوران در مورد این ماشین می گوید: «این GT350R بسیار آمریکایی احساس می شود. این یک پونی کار کلاسیک است. اما دینامیکی عالی داشته و توازن شاسی آن بسیار خوب است».
ما هر دو نسخه پایه و نمونه اسپرت تر R این خودرو را مورد آزمایش قرار دادیم و هر دو کاملا ما را تحت تاثیر قارر دادند. جای تعجب نیست که GT350R با قیمت پایه ۶۳٫۴۹۵ دلار، تهاجمی تر بوده، به جهت کاهش وزن صندلی های عقب آن حذف شده، رینگ های فیبر کربنی به آن اضافه شده و تغییرات دیگری هم در آن اعمال شده است، اما هیچ یک از این ها در نسخه استاندارد GT350 با قیمت ۴۹٫۹۹۵ دلار یافت نمی شوند.
این ماشین یک باس ۳۰۲ قدیمی است و یکی از داوران می گوید: «من بسیار زیاد آن را دوست دارم.» ترمزهای غول پیکر، گیربکس شش سرعته دستی، دیفرانسیل تورسن استاندارد، قدرت بیش تر و چسبندگی بیش تر، از GT350 یک نابودگر ساخته است و البته صدای رعب انگیز آن موجب می شود که هنگام رانندگی با هر یک از این شلبی ها احساس کنید که در صحنه های تعقیب و گریز فیلم Bullitt قرار دارید و این چیز بسیار خوبی است.
گلف R
قیمت پایه ۳۶٫۴۷۰ دلار (۳۸٫۷۱۵ دلار با نویکیشن و سیستم کنترل شاسی پویا) برای یک فولکس واگن گلف؟ بله وقتی قابلیت های رقابتی گلف R چهارچرخ محرک را در نظر بگیرید این قیمت مناسب خواهدبود.
یکی از داوران در مورد این خودرو می گوید: «این ماشین کلا مشابه آاودی TTS است در حالی که گلف ارزان تر و سرگرم کننده تر است.» بیش از یک داور اظهار داشتند که گلف R حتی توانایی رقابت با آاودی Plus V10- R8 با قیمت ۱۹۱٫۱۵۰ دلار را هم دارد. البته درست است که گلف فاقد پیشرانه حماسی R8 است، اما در پیست ها و جاده های دنیای واقعی همان احساس R8 را با یک سوم قیمت ارایه می کند. داور دیگری می گوید: « گلف R همه چیز را به خوبی انجام می دهد.»
گلف R از پیشرانه دو لیتری مدل GTI (که آن هم یکی از خودروهای مورد علاقه ماست) استفاده می کند که با افزایش بوست توربو قدرتش به ۲۹۲ اسب بخار رسیده است. دامپرهای قابل تنظیم آن سواری های متفاوتی از راحت تا مسابقه ای را ارایه می کنند و رینگ های ۱۹ اینچی اسپرت آن با لاستیک های تابستانه پوشیده شده اند.
صفحه نمایش لمسی با ناوبری و سیستم صوتی پریمیوم فندر هم از آپشن های گلف R هستند. فرمان با قسمت پایینی صاف و گیربکس شش سرعته دستی این هاچ بک آلمانی از موارد مورد علاقه ما هستند.
مک لارن جدید ۵۷۰S
فراری GTB488 تنها سوپراسپرتی نیست که توانست در بین انتخاب شده ها قرار گیرد چرا که در بین این هفت خودرو، یک سوپراسپرت دیگر هم حضور دارد که آن مک لارن جدید۵۷۰S است. خودرویی با درهای پروانه، ۵۶۲ اسب بخار قدرت و یک رنگ سبز جذاب.
مک لارن ۵۷۰S یک سوپراسپرت بریتانیایی فوق العاده است. با قیمیت مشابه یک پورشه ۹۱۱ توربو، شما یک سوپراسپرت موتوروسط واقعی، کمیاب و با سرعت بسیار جذاب دریافت خواهیدکرد. با دو توربو شارژر، یک نیورگاه ۳٫۸ لیتری V8 و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه.
این ۵۷۰S می تواند در ۳٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتا به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتا به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین با یک غربیلک فرمان کوچک پوشیده شده با چرم آلکانترا، پدال های تعویض دنده پشت فرمان و صندلی های عمیق مسابقه ای. در این خودرو تقربا احساس نشستن در یکی از خودروهای مسابقه ای فرمول یک افسانه ای مک لارن را دارید. آیا یک ماشین F1 را برای خود می خواهید بله لطفا!
کایمن GT4
پورشه کایمن GT4 و موستانگ شلبی ۳۵۰R/ GT350 جنگنده ترین خودروهای این جمع هستند. کایمن GT4 قوی ترین نسخه کایمن با تمرکز بر مسیر مسابقه است که تاکنونتولید شده است. عالی برای رانندگی، احساسی محکم، سریع و مطمئن با ترمزهای فوق العاده و هندلینگ بدون خطا، از ویژگی های این اسپرت موتور وسط آلمانی هستند.
این خودرو نزدیک به خودرویی کامل و تمام عیار است. قیمت GT4 از ۸۵٫۶۵۰ دلار آغاز می شود، اما با پرداخت این مبلغ در پشت سر خود یک موتور ۳٫۸ لیتری شش سیلندر تخت ۲۴ سوپاپ تا دندان مسلح دارید که ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته انتقال پیدا می کند.
کابین این خودرو نیز با کنترل کننده های ساده و صندلی های ساپرت آکلانترا کاملا کاربردی و حرفه ای است در حالی که فرمان نیز آشکارا عاری از دکمه ها و سوییچ هاست. در هنگام آزمایش، در مسیرهایی خاص بسیاری از خودروها به طور ناگهانی کترل خود را از دست می دادند، اما پورشه این گونه نبود. کنترل این ماشین به سادگی صورت می گیرد و هرگز تماس خود را با آسفالت از دست نمی دهد و کوچک ترین مزاحمتی برای راننده ایجاد نمی کند. ترمزهای کربن سرامیکی سفارشی GT4 کاملا مهیج بوده و ارتباط مناسبی با احساس پدال دارند.
[ad_2]