[ad_1]
دانشنامه علمی توتیا امروز: جگوار یکی از برترین برندهای انگلیسی در برند خودروهای لوکس و اسپرت است که از سال ۱۹۹۲ در ابتدا یک کارخانه موتورسیکلت سازی با نام Swallow Sidecar Company بود. در سال ۱۹۴۵ به جگوار تغییر نام داد و با کمپانی British Motor در سال ۱۹۶۶ ادغام شد. سپس در سال ۱۹۸۹ شرکت توانست به صورت مستقل وارد بورس لندن شود که در سال ۱۹۹۰ تمامی سهام آن توسط فورد خریداری شد. در سال ۲۰۰۸ نیز فورد، جگوار را به تاناموتورز هند فروخت تا با نام جگوار لندروور مشغول به کار شود.
۱٫ همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، جگوار ابتدا با نام Swallo Sidecar Company مشغول ساخت موتورسیکلت بود و محصولاتش با نام SS فروخته می شدند. در سال ۱۹۴۵ این نام به علت منفور بودن حزب نازی یا همان نیروهای SS به جگوار تغییر نام داد.
۲٫ تمامی خودروهای جگوار در یک آزمایشگاه پیشرفته برای تست شرایط آب و هوا تحت فشارهای شدید قرار می گیرند. این تست ها شامل پایین آوردن دمای هوا تا منفی ۲۰ درجه و یا بالا بردن آن تا ۵۰ درجه سانتی گراد و بادهای شدید و طوفان های سهمگین و همینطور تست باران و نفوذ آب ۱۶ ساعته هستند.
۴٫ زمانی که جگوار خودروهای خود را آماده بارگیری به یکی از نمایندگی ها می کند، تدابیر شدید امنیتی برای خراش بر نداشتن و ضربه ندیدن خودروها ایجاد می شود به صورتی که هیچ دام از اپراتورها حق استفاده از کمربند و یا کفش هایی که سگک یا قلاب دارند را ندارند و اگر لباس آنها و یا کفش های آنها حاوی سگک باشد، مجبور به در آوردن آنها هستند تا کاور خودرو نیز صدمه نبیند.
۵٫ گران ترین جگوار فروخته شده تا به امروز یک نمونه D تایپ ۱۹۵۵ با رقم ۲۱,۷۸۰,۰۰۰ دلار است. در سال ۲۰۱۶ در حراجی معتبر Monterey کالیفرنیا این نمونه که در سال ۱۹۵۶ قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمان شده بود، به فروش رسید. این خودرو فقط تحت مالکیت دو شخص بوده است و تنها دو مدل C و D هستند که از آن زمان به صورت دست نخورده و اورجینال باقی مانده اند.
۷٫ چرمی که در خودروهای جگوار استفاده می شود با دقت و وسواس خاصی انتخاب می شوند. این چرم ها از گاوهای اسکاتلندی که در شمال این کشور رشد می کنند، درست می شود. علت این انتخاب، نبود آفت های آسیب زننده به گاوهاست. در آن منطقه پشه و آفت های مضر برای گاوها بسیار کم هستند و حتی برای حفظ بهتر این گاوها، در آن منطقه از سیم خاردار نیز استفاده نمی شود و در زمانی که دمای هوا کاهش می یابد، آنها را به یک فضای سرپوشیده منتقل می کنند. در ضمن از گاوهای باردار نیز به هیچ عنوان استفاده نمی شود. برای داشبورد و فرمان از پوست شکم و گردن استفاده می کنند و برای صندلی ها، از پوست پشت گاو که مقاومت و ضخامت بیشتری دارد.
۸٫ جورج هریسون یکی از اعضای گروه پیلتر، زمانی که گروه آنها به موفقیت و پول زیادی دست یافت، یک دستگاه جگوار XKE خریداری کرد. هریسون یکی از علاقه مندان به صنعت خودرو بود، به همین دلیل در سال ۱۹۶۴ یک دستگاه جگوار E-type نیز خریداری کرد که در مسیر کنسرتش در لندن با آن یک تصادف جزئی کرد. شاهدان این تصادف، تکه های شیشه و خودرو را به عنوان یادگاری جمع آوری کردند.
۹٫ جگوار برای تولد ۹۰ سالگی ملکه الیزابت دوم ۷ دستگاه جگوار F-Type سفارشی را با پرچم انگلیس مزین و برای رژه مقابل کاخ ویندزدور آماده کرد. ملکه یکی از طرفداران برند جگوار است به طوری که یک عکس از او در حالی که سوار بر جگوار خود از خانه به کلیسا می رفت، ثبت شده است. جگوار اعلام کرد باعث افتخار ماست که این ۷ دستگاه را به ملکه هدیه می دهیم.
۱۱٫ در سال ۲۰۱۵ جگوار برای برگزاری جشن تولد ۸۰ سالگی خود قصد داشت رکورد Loop the Loop را با خودرو خود بشکند. به همین منظور در موتورشو فرانکفورت یک سازه بزرگ را تشکیل دادند و راننده انگلیسی جگوار، تری گرانت، پشت فرمان یک دستگاه جگوار F-Pace توانست این رکورد را جابجا کند و جاذبه را شکست دهد.
۱۲٫ جگوار برای تست نویز در داخل کابین تمامی خودروهای خود را در یک آزمایشگاه پیشرفته با سرعت ۱۲۳۲ کیلومتر در ساعت تست می کند. جگوار در داخل اتاق میکروفن هایی کار می گذارد تا از صدای وارد شده به اتاق مطمئن شود. این تست با سرنشینان و حتی با لوازم آنها در داخل صندوق عقب انجام می شود تا جای هیچ شک و شبهه ای وجود نداشته باشد و سرنشینان در داخل خودرو از آرامش کافی برخوردار باشند.
۱۳٫ EMU یک تکنولوژی سری برای نقاشی و رنگ جگوار است. هر جگواری که برای رنگ آماده می شود، با یک لایه EMU به اتاق رنگ می رود. لایه ای محافظتی که بار الکترواستاتیک را نگه می دارد و مانع از نشستن گرد و غبار در حین نقاشی می شود.
۱۵٫ طراحان جگوار محلی را در اختیار دارند که با ۸ صفحه نمایشگر ۴K می توانند به صورت واقعیت مجازی، خودروهای خود را به صورت ۳D طراحی کنند و اندازه گیری های دقیق تری را با نمونه اصلی داشته باشند.
[ad_2]