[ad_1]
تنها نیمی از افرادی که در امریکا افسرده هستند؛ برای درمان خود اقدام میکنند. گوگل میخواهد این وضعیت را تغییر دهد و کمک کند تا افراد بیشتری بتوانند درمان شوند.
یک گزارش در سال ۲۰۱۳ نشان میدهد بیش از ۷۲ درصد مردم در اینترنت به دنبال اطلاعات بیشتری درباره بیماری خود هستند. در سال گذشته؛ یک درصد کل جستوجوهای گوگل درباره علایم پزشکی بوده است. بنابراین؛ دور از انتظار نیست گوگل به سراغ ارایه خدمات پزشکی بیاید.
آگهی متنی میانمتنی:
برنامهریزی روزانه به شیوهٔ افراد موفق
و ثروتمند را بیاموزید (کتاب الکترونیک رایگان)
گوگل با کمک اتحادیه ملی بیماریهای روانی پرسشنامهای طراحی کرده است که سعی میکند اطلاعاتی درباره وضعیت افسردگی کاربر ارایه بدهند. در واقع، این پرسشنامه گوگل یک غربالگری بالینی برای تشخیص افسردگی است. این پرسشنامه به کسانی که حین جستجو در گوگل با موبایلشان مطلبی در مورد احتمال افسردگی خودشان یا علایم افسردگی را جستجو میکنند، ارائه میشود.
این پرسشنامه نمیتواند به طور دقیق بگوید که شما افسرده هستید یا خیر ولی اطلاعات مفیدی در اختیارتان میگذارد تا به پزشک یا روانشناس خود بدهید و برای درمان قدمهای سریعتر و محکمتری بردارید.
گوگل میخواهد از این طریق مردم را نسبت به بیماری افسردگی و علایم آن حساستر و آگاهتر کند و تنها به ارایه یک سری اطلاعات پایهای اکتفا نکند. این حرکت گوگل بخشی از یک تلاش بزرگتر توسط غولهای اینترنتی برای ارایه اطلاعات مفید به مردم برای ارتقای سلامت روانی در زندگی است.
فیسبوک نیز با استفاده از یک آزمایش هوش مصنوعی سعی میکند نظرات و پیامهای نشاندهنده خودکشی در افراد را شناسایی و راهحلهای سادهای برای کمک در اختیارشان بگذارد. اینستاگرام نیز اخیرا یک سرویس جدید برای کمک به کاربرانی که دوستانشان پستهایی درباره خودکشی یا افسردگی میگذارند؛ راهاندازی کرده است.
در بسیاری از موارد؛ افراد دارای افسردگی از کمک و دریافت اطلاعات بیشتری درباره بیماریشان استقبال میکنند و به گوگل، فسبوک و دیگران اطلاعات صحیحی میدهند. البته، گوگل و دیگر شرکتهای غول اینترنتی در حال مبارزه با اخبار جعلی هستند و میدانند در این زمینه یک خبر جعلی چقدر میتواند پیامدهای ناگوار یا اطلاعات اشتباه پزشکی به همراه داشته باشد.
[ad_2]