[ad_1]
یکی از جنجالیترین خبرهای فناوری امروز این است که بر اساس پژوهش اتحادیه ملی مصرفکنندگان آمریکا، برآورد شده که ۲۵ درصد خریداران لپتاپها و تبلتهای خانواده سرفیس مایکروسافت تا انتهای سال دوم خرید، با مشکلات جدی محصول خریداریشده روبرو میشوند.
با توجه به این مطلب، حالا خانواده سرفیس در طبقه «توصیه نمیشود» قرار داده شده.
آگهی متنی میانمتنی:
برنامهریزی روزانه به شیوهٔ افراد موفق
و ثروتمند را بیاموزید (کتاب الکترونیک رایگان)
اما از آن سو مایکروسافت زیر بار نمیرود و ادعا میکند که میزان رضایت خریداران از آنچه در این گزارش ادعا شده، بالاتر است. البته این کار را با زیرکی و محافظهکاری انجام داده است.
مایکروسافت دقیقا نوشته است که:
«ما بر این باور نیستیم که این یافتههای دقیقه تجربه واقعی کاربری دارندگان محصولات سرفیس را بازتاب بدهد یا نشاندهنده عملکرد و میزان ارتقای اعتماد به نسلهای مختلف سرفیس باشد.»
یعنی مایکروسافت به صورت ظریقی میخواسته بگوید که شاید در مورد نسلها قبل محصولات، مشکلاتی وجود داشته، اما این مشکلات در نسلهای تازهتر کمتر شدهاند. منتها از نظر تبلیغاتی بیان کردن <طلب به این صورت صلاح نیست و بنابراین اظهار نظر به صورت دیپلماتیک صورت گرفته است.
محصولات سرفیس، محصولا واقعا گرانی هستند. در شرایطی که برای خرید یکی از آنها تقریبا دو برابر یک محصول ویندوزی کارآمد باید هزینه کرد، خریداران نمیخواهند بین راه دچار زیان و پشیمانی شوند.
علیرغم این گزارش خانواده سرفیس عاشقان خود را دارد. مقاله یکی از آنها را در اینجا میتوانید بخوانید.
[ad_2]