[ad_1]
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد اپراتورهای موبایل حق هرگونه تبلیغات پیامکی و تلفنی را ندارند و کاربران میتوانند در صورت مشاهده چنین موردی سریعا ازشان شکایت کنند.
مجید حقی؛ معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این خبر را به رسانهها اعلام کرد و گفت این موضوع به اپراتورها هم ابلاغ شده است.
به گفته معاون رگولاتوری؛ ایجاد مزاحمت برای مشترکان به صورت پیامکی یا صوتی مخالف حفظ حقوق مشترکان است و اپراتورهای ارایهکننده خدمات ارتباطی به هیچ عنوان مجاز نیستند آن را انجام دهند.
اپراتورها از این پس علاوه بر متوقف کردن تبلیغات پیامکی، باید تبلیغات تلفنی خود را نیز متوقف کنند.
در ماههای گذشته، از سوی وزارت ارتباطات تلاشهای زیادی برای متوقف کردن فعالیت تبلیغات پیامکی و مزاحم اپراتورهای تلفن همراه انجام شد و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد سامانههای وبی و تلفنی و پیامکی سعی کردند جلوی مزاحمت و سوءاستفادههای موجود در بازار را بگیرند ولی از تبلیغات تلفنی غافل شده بودند.
اکنون؛ با ابلاغیه جدید دیگر هیچکدام از اپراتورها نمیتوانند هیچگونه تبلیغات یا محتوا و موارد اینچنینی را از طریق پیامک یا تلفن انجام دهند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مشترکان اپراتورها گفته است در صورت مشاهده خلافی از سوی یک اپراتور سریعا آن را گزارش و حتا توصیه به شکایت بر علیه آن اپراتور کرده است.
روشهای مختلف ثبت شکایت و لغو پیامکهای تبلیغاتی
به گفته رگولاتوری، مشترکان میتوانند با شماره ۱۹۵ تماس گرفته یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.195.ir شکایت خود را ثبت کنند تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با متخلفان به صورت جدی برخورد کند.
همچنین، مشترکان میتوانند برای لغو پیامکهای تبلیغاتی با سرشمارههای ۱۰۰۰و ۲۰۰۰ از کد دستوری دانشنامه علمی توتیا۸۰۰دانشنامه علمی توتیا۳# استفاده کنند.
برای لغو خدمات مبتنی بر محتوا نیز میتوان از کد دستوری دانشنامه علمی توتیا۸۰۰دانشنامه علمی توتیا۲# استفاده کرد.
شمارههای تبلیغاتی شخصی را نیز میتوان به سامانه پیامکی ۱۵۰ به رگولاتوری معرفی و ثبت شکایت کرد.
تماس تلفنی با ۱۹۵ یا استفاده از کد دستوری #۵۰۰۶دانشنامه علمی توتیا برای ثبت عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی و محتوایی در هر نوع دستهبندی و گروهی نیز راهگشا است.
به نظر شما با این دستور صریح و مستقیم رگولاتوری و تذکر به اپراتورها، بساط پیامکها و تلفنهای تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته برچیده میشود یا روشها و شگردهای دیگری برای دور زدن قانون استفاده خواهد شد و هنوز مردم گرفتار این سرویسها هستند؟
[ad_2]