[ad_1]
۵۹٫ شورلت مونزا – ۱۹۷۵
با تغییراتی در مدل پر سر و صدای وگا و فضای داخلی به اندازه ۲۶۲ اینچ مکعب کوچکتر از آن این ماشین ۸ سیلندر که قدرت ۱۱۰ اسب بخاری داشت ساخته شد.
۵۸٫ پونتیاک فیرو – ۱۹۸۴
جنرال موتورز با ایده استفاده از سیستم تعلیق در قسمت جلوی این ماشین و نصب یک موتور ۲٫۵ لیتری آیرون دوک چهار سیلندر، اعتبار خود را زیر سوال برد. این ماشیندر شرایط خاص، قابلیت اشتعال خود به خودی داشت.
۵۷٫ فراری دینو ۳۰۸ gt4 – ۱۹۷۳
اولین ماشین ۸ سیلندر فراری بسیار بدیمن از آب در آمد. بدنه ی این ماشین آنگولار برتونه طوری بود که دو کابین بسیار تنگ برای سرنشینان فراهم کرده بود و در همین ماشین جمع و جور یک موتور ۸ سیلندر با پیشرانه ۳ لیتری و البته ۲۳۰ اسب بخار نیز کار گذاشته شده بود.
فورد قصد داشت با جمع آوری برخی از آپشن های ماشین های لوکس زمان خود، یک ماشین لوکس را روانه بازار کند اما با استفاده از فلز بدنه کوپه مرکوری کوگر، قسمت جلوی این ماشین به شدت زشت به نظر می رسید و باعث بدنامی فورد شده بود.در بدترین حالت می توان این ماشین را مایه ننگ کمپانی فورد در طول تاریخ نامید.
۵۵٫ مازراتی بی توربو -۱۹۸۱
این ماشین به نوعی شبیه BMW های سری ۳ بود که از پیشرانه ۲٫۵ لیتری و و موتوری توربو شارژ ۶ سیلندر استفاده می کرد که قدرتی معادل ۱۸۵ اسب بخار ایجاد می کرد. چرم به کاررفته در داخل این ماشین بسیار سریع مستهلک می شد وشبیه ماشین های کهنه به نظر می رسید.
۵۴٫سوبارو جاستی – ۱۹۸۷
این ماشین، سه سیلندر بود و تعویض دنده عجیب آن به اندازه ای مضحک بود که در این لیست قرار بگیرد.
۵۳٫ شورلت چوت – ۱۹۷۶
شورلت به جای اینکه یک ماشین در کلاس جهانی تحت برند خود بسازد، تصمیم به طراحی یک مدل قدیمی و پر سر و صدای اپل گرفت که یک دهه از عمر آن نوع طراحی می گذشت. این ماشین تنها تا سال ۱۹۸۷ در خط تولید قرار داشت.
۵۲٫شورلت سیتیشن – ۱۹۸۰
اولین ماشین دیفرانسیل جلوی شورلت، بسیار نا ایمن از کار در آمد به طوری که یکی از ماشین هایی لقب گرفت که بیشترین فراخوان برای تعمیر از سوی کمپانی را داشت. و این مدل را در زمره ماشین های پایین رده ای مثل پونتیاک، بیوک و اولدز موبیل قرار می داد.
۵۱٫پرنده طوفان فورد – ۱۹۵۸
شکوه و زیبای این ماشین ۴ سرنشین، تحت تاثیر موارد منفی همچون وزن زیاد،پرسرصدا بودن قرار گرفت. متاسفانه از این ماشین استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و در زمان خود بسیار محبوب بود.
۵۰٫داج لا فم –۱۹۵۵
این ماشین در واقع یک لنسر سلطنتی اختصاصی بود که گویی برای دخترها ساخته شده بود چرا که در بیشتر قسمت های آن از رنگ صورتی استفاده شده بود و آن را بیشتر شبیه یک کیف پول زنانه صورتی متحرک در خیابان ها می کرد. تعداد بسیار کمی از این ماشین فروخته شد چرا که ایده ساخت اختصاصی ماشین برای یک قشر خاص، بازار مناسبی نداشت.
۴۹٫ساب ۹-۷ -۲۰۰۶
تنها سابی که در موراین اوهایو ساخته شد، شبیه تریل بلیزرهای شورلت بود.این ماشین ثابت کرد که سهامداران جنرال موتورزی ساب به طور کل راه را اشتباه رفته اند.
۴۸٫کلنت سری ۱ – ۱۹۷۷
این ماشین از بدنه ای شبیه mg midget استفاده کرد که بر روی شاسی یک کوگر مرکوری سوار شده بود. نکته قابل توجه در مورد این ماشین استفاده زیاد از فایبرگلاس در گلگیرهای آن بود.کلنت را در واقع، نمی توان جزو ماشین های کلاسیک به شمار آورد و ساخت آن مایه ننگ شهر سانتاباربارا در کالیفرنیا شد چرا که این ماشین در آن شهر ساخته می شد.
۴۷٫تریومف Tr7 – ۱۹۷۵
لیلاندهای انگلیسی تلاش داشتند تا دوباره ماشین های اسپورت انگلیسی را در دهه هفتاد بر سر زبان ها بیاندازند. این ماشین ۴ سیلندر ضعیف، ظاهر جالبی نداشت و با هر ضربه ای احتمال پرتاب شدن سرنشینان آن به بیرون وجود داشت.
۴۶٫فولکس واگن ۴۱۱/۴۱۲ – ۱۹۶۸
این ماشین بزرگ و بی کیفیت تیپ ۴ از فولکس واگن در واقع آخرین مدل از ماشین های فولکس واگن بود که از موتوری در قسمت پشت ماشین استفاده می کرد. موتور این ماشین از یک تهویه هوای اختصاصی بهره می برد. اما به قدری این ماشین بد کار می کرد که کمپانی تصمیم به تعویض آن با مدل های دوست داشتنی پاسات گرفت.
۴۵٫پورشه ۹۱۴ – ۱۹۶۹
این ماشین بر پایه مدل های فولکس واگن ساخته شد و می توان گفت این پورشه میان رده چهار سیلندر را هرگز نمی توان یک پورشه واقعی نامید. حتی طرفداران خود پورشه نیز از این مدل بیزار هستند.
۴۴٫رولز رویس کامارگ -۱۹۷۵
طراح این ماشین دو سرنشین نقره ای، پینین فارینا بود.تنها جمله ای که می توان در مورد طراحی آن گفت این است که این طراحی و تقسیم بندی اجزا به قدری عجیب و بد بود که می توان آن را با کامیون های ولوو بزرگ مقایسه کرد.
۴۳٫مرسدس بنز ۳۰۰SD – ۱۹۷۹
به عنوان اولین سدان توربوشارژ دیزلی این ماشین مهم به نظر می رسید اما موتور ۵ سیلندر آن تنها توانایی ایجاد ۱۱۰ اسب بخار داشت و در واقع می توان آن را به عنوان یکی از بدترین نمونه های کلاس S مرسدس نامید.
۴۲٫داج کالیبر SRT-4 – ۲۰۰۵
این ماشین در واقع یک کلاس درس برای این بود که چطور می توان یک ماشین بد ساخت! این ماشین جایگزین مدل فوق العاده نئون SRT-4 شد اما نتیجه نهایی بسیار بزرگ و زشت از آب در آمد. بر خلاق قدرت موتور ۲۸۵ اسب بخار آن اما رانندگی با آن حس خوشایندی به راننده نمی داد.
۴۱٫بریستول ۴۱۲ – ۱۹۷۵
این ماشین را می توان مهجورترین ماشین انگلیسی نامید که خیلی بر سر زبان ها نیفتاد.بدنه ساخت شرکت زاگاتو و استفاده از یک شاسی قدیمی بریستول با موتور ۸ سیلندر کرایسلر با حجم ۳۸۳ اینچ مکعب، ظاهر زشتی به آن داده بود و چندان مورد استقبال قرار نگرفت.
۴۰٫ لوتوس الن – ۱۹۸۹
نتیجه تلاش شرکت سازنده در نهایت منجر به ساخت یک لوتوس اسپورت رودستر دو سرنشین با محور جلو شد که با یک موتور ایسوزو کار می کرد. اما چه کسی را برای این ماشین سرزنش کنیم؟ جنرال موتورز! چرا که در آن زمان مالک شرکت ایسوزو محسوب می شد و ساخت این موتور ضعیف از جنرال موتورز بعید بود.
[ad_2]