[ad_1]
نوبرانه انگلیسی
فراری کوچک
آلفا رومئو در صنعت خودروسازی همانند یک نقاش زبردست در دنیای هنر می ماند که با قلم روی بوم چیزی را خلق می کند که روح شما را به آرامی نوازش می کند. زمانی که داخل ۴C می شوید، ساده بودن اتاق توجه شما را جلب می کند اما بعد از گذشت ۵ دقیقه در می یابید که این سادگی یکی از زیباترین طراحی های ساده ای است که سراغ دارید. همه چیز در عین سادگی زیباست. از دستگیره درب اسپرت با روکش چرم که بی شباهت به دسته کیف نیست و یا کلیدهای روی کنسول برای قفل درها و روشن کردن ایرکاندیشن، همه و همه جزیی از زیبایی های این ایتالیایی کوچک در عین سادگی است. شاسی تمام فیبر کربن ۴C باعث شده موتور ۱٫۸ لیتری توربو این خودرو با ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر، شتابی ۴٫۵ ثانیه ای به آن بدهد.
نقاب بر صورت
سالیان سال است که مردم ایران زمین با خودروهای مرسدس بنز آشنا و عجین هستند و حتی در صحبت های عامیانه خود در طول روز نیز از اسمش استفاده می کنند. (امتحانم رو خوب دادم در حد بنز!) حالا یکی از مدل های به روز مرسدس با اسمی نو در ایران خرید و فروش می شود یعنی CLA45 با آرم کمپانی MEC بر پیشانی. نیازی به تعریف و تمجید از این سازه نیست و پر واضح است ساخته دست ژرمن ها همیشه با بهترین متریال های ممکن طراحی و ساخته می شود.
مونیخ غیرممکن
در سال ۲۰۰۹ زمانی که در فرانکفورت ب ام و از خودروی جدیدش رونمایی کرد، همگان مانند یک خودروی مفهومی به این مدل نگاه کردند. ۲ سال بعد در فیلم ماموریت غیرممکن و زمانی که ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه از فیلم گذشته بود، تام کروز از همان خودرو برای رسیدن به هدفش استفاده کرد. خودرویی که در فیلم استفاده شد با چیزی که امروز می بینیم کمی متفاوت بود اما یک چیز را نشان داد؛ خواستن توانستن است.
باواریایی – آریایی
بر کسی پوشیده نیست که طراح این اتاق از سری ۶ کسی نیست جز نادر فقیه زاده، طراح سرشناس ایرانی در کمپانی ب ام و. این سری از اتاق ۶ ب ام و که با کد F12 شناسایی می شود هم در فیلم ماموریت غیرممکن نشان داده شد تا طرفداران ب ام و برای اولین بار ۲ محصول جدید کمپانی را یکجا و در یک فیلم زیبا ببینند.
زیر سقف آبی
یکی دیگر از لشگر ژرمن ها Z4 است. Z4 از سال ۲۰۰۲ روی خط تولید ب ام و قرار گرفت و با استقبال خوبی از سوی بازار مواجه شد. نسل اول آن ظاهری محافظه کارانه اما زیبا داشت . نسل دوم با کد فنی E89 بعد از معرفی در بازارهای جهانی به سرعت پا به ایران گذاشت و عطش جوانان ایرانی علاقه مند به خودروهای رودستر با سایز کوچک را برطرف کرد. Z4 ها در ایران در ۴ مدل ۳۰i، ۲۸i، ۲۰i و ۳۵i عرضه شدند اما در سال اخیر فقط دو مدل ۲۰i و ۲۸i عرضه شد که هر دو دارای موتور ۴ سیلندر توربو با حجم ۱۹۹۷ سی سی اما با توان های متفاوت هستند.
پوست انداخته
تیتر تکراری اصالت در سه رقم
۹۱۱ اصالتی است که از ابتدای تولیدش تاکنون از یک خط مشی پیروی کرده و باعث موفقیت های بسیار نیز شده. طرح کلی خودرو از سال ۱۹۶۳ که اولین ۹۱۱ ساخته شد تا الان فقط ۵ بار تغییر کرده است. اولین پارت وارد شده به ایران ۹۱۱ Carrera4 کبریوله بود اما زمانی که نسل جدید معرفی شد، دیگر خبری از Carrera4 نبود و به جای این مدل چهار چرخ محرک، مدل Carrera S به صورت کبریوله و کوپه عرضه شد.
شبه ۹۱۱
اگر پول تان به ۹۱۱ نمی رسد اما دل تان یک پورشه با روح و دینامیک ۹۱۱ می خواهد، به شما باکستر ۷۱۸ توصیه می شود. باکستر، برادر کوچک تر ۹۱۱، با همان سبک پورشه یک رانندگی اسپرتی با هندلینگ لذت بخش را به ارمغان می آورد. بعد از وارد کردن نسل قبل باکستر به ایران حالا شاهد حضور نمونه به روز شده آن در بازار هستیم. ۲ مدل از باکستر به بازار عرضه شده یعنی Boxster و Boxster S که باکستر دارای یک موتور ۴ سیلندر توربو ۲٫۰ لیتری ۳۰۰ اسبی با ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است.
شیک پوش ایتالیایی
نیازی به توضیح تاریخچه و این که چقدر این خودرو خوب است نیست زیرا همه بر توان مازراتی در تولید خودروهای اسپرت و مجلل واقف هستند. مازراتی نمونه های متعددی را در بازار ایران دارد و یکی از این نمونه ها که در بحث ما جای دارد GranCabrio S است؛ خودرویی با موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۴٫۳۹۵ سی سی که توان تولید ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. گیربکس ۶ سرعته قدرت را به چرخ های عقب انتقال می دهد تا این خودرو طی زمان ۵٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
[ad_2]